A szolgálólány meséjének jelmeztervezője elárult néhány érdekességet a 3. évadról
![Borítókép: A szolgálólány meséjének jelmeztervezője elárult néhány érdekességet a 3. évadról](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/282/282808.775x400.jpg)
Vigyázat, a cikkben apróbb spoilerek találhatók!
"Vicces, mert valójában operaénekes akartam lenni" – meséli Bronfman, akinek színház és dráma iránti szeretete nagyon erős hatást gyakorol munkájára, és vizuális megoldásaiban gyakran felbukkannak történelmi utalások, főként a második világháború utáni időszakot és Fellinit szereti felidézni, de Liz Taylor erősen túlzó Kleopátrájára is szeretettel gondol.
![](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/283/283181.640.jpg)
Bronfman öltözékeinek történelmi megközelítését erősen szemléltetik A szolgálólány meséjének háború utáni sziluettjei. A harmadik szezonban a főbb karakterekhez kötődő cselekmények - különösen June Osborne (Elisabeth Moss), Serena Joy Waterford (Yvonne Strahovski) és Fred Waterford (Joseph Fiennes) - még az eddigiekhez képest is sokkal baljósabb fordulatot vesznek, és ezt természetesen a ruhákkal is érzékeltetni kell.
"A harmadik szezonban szerencsém volt, hogy az írók új várost hoztak létre" - mondja Bronfman. "Új dolgokat tervezhettem, miután magunk mögött hagytuk Bostont, és Washingtonban folytatódott a történet. Minden sokkal szigorúbb lett, a fátylaktól a ruhákig. Nem volt több nyakkivágás, amely szabad bőrfelületet hagyott volna. A feleségek öltözékét az 1950-es évek sziluettjeiről mintáztam, mert szerintem pont ezt az archetípust hozzák – a férj belép az ajtón, a nő nyújtja is neki a Martinit, és szó se essék arról, kinek milyen napja volt."
![](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/283/283182.640.jpg)
"Serena karaktere mélypontról indult a harmadik évadban - elvesztette a babáját, ami miatt nagyon rossz állapotban volt, és mivel felgyújtotta az otthonukat, használt, hozzá nem illő ruhákból állt a gardróbja. A semmiből aztán az idők során elkezdte visszanyerni az erejét, és ezt a jelmezei is tükrözték, amelyek folyamatosan nyerték vissza élénk színüket és csillogásukat. Az ’50-es évekbeli ruháktól lassan haladtunk a feszesebb, testhez simuló, szinte páncélszerű darabok felé.”
![](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/283/283183.640.jpg)
“A harmadik évad sokkal intenzívebben merült el a korlátozások és a propaganda bemutatásában, mint ahogyan azt a Szolgálólány meséjének korábbi epizódjaiban láthattuk. Washington megszorításainak legszembetűnőbb kifejezése a gileádi nők által viselt, újonnan bevezetett fátylak, melyeket a négy fő vallás egy-egy archetípusa ihletett. A szolgálólányok és a nénik fejfedője egy, a fejet, az arc oldalait és a nyakat is takaró viselet, amelyet kicsit más verzióban egészen a napjainkig viselnek bizonyos rendekhez tartozó apácák. A fátyol inspirációját többek között Albrecht Dürer egyik, feleségéről készült festménye adta, amelyen az áll és a homlok is takarva van a nő arcán. Ezt gondoltam tovább, eltakarva a szájat is, amellyel az utolsó dolgot is elvettük a szolgálólányoktól: a hangjukat. Így már nincs sugdolózás, szervezkedés egymás között, csak a teljes alázat.”
![](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/283/283184.640.jpg)
“A parancsnokfeleségek egy olyan fejfedőt kaptak, ami a zsidó kipára emlékeztet, ezt egészítettük ki egy fátyollal, amely a mély vallásosságukra utal - ők a birodalom ékkövei, akik nem érzik kötelességüknek, hogy részt kell venniük bármiben. A Márták fátyla pedig egy közel-keleti ihletésű darab, amit ha elmennek valahova, gyorsan fel tudnak tenni.”
![](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/283/283185.640.jpg)
Bronfman jelmezeinek történelmi megközelítése egészen lenyűgöző, és általuk betekintést nyerhetünk egy igazi művész koncepciójába az élet és művészet valódi szimbiózisáról.
![](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/283/283186.640.jpg)
"Mindig a történelemből merítettem inspirációt, hiszen még maga Margaret Atwood is azt mondta, hogy minden, ami a könyvben történt, már megtörtént egyszer a történelem során." És érdemes elgondolkodni azon is, hogy napjaink kimaszkolt valósága, amiben élünk, mennyire hasonló pályát követ.
Forrás: popsugar