Itt egy szokatlan böjt, amivel a Földet is kímélheted!
![humsz szövetség,műanyag,műanyagszennyezés,műanyagböjt](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/247/247083-humsz-szovetseg-muanyag.775x400.jpg)
Nagyböjti kampányukkal arra biztatják embertársaikat, hogy - hozzájuk hasonlóan- szorítsák vissza a műanyagok használatát és előzzék meg a pazarlást. A #műanyagböjt kampány célja, hogy felhívják a figyelmet a minket körülvevő műanyag szennyezésre, de nem csak magára a problémára, a megoldás eszközeire is.
Majd így folytatják:
„A tudatos fogyasztói magatartás nem csupán egyéni, közösségi és nemzeti érdekünk, hanem globális emberi felelősségünk is. A tét nem kevesebb, mint az élhető és egészséges bolygó továbbörökítése az utánunk jövő generációk számára.”
A médiában napjainkban már szinte naponta botlunk olyan hírekbe, aminek középpontjában a műanyagszennyezés áll: Óceáni műanyag szigetek, műanyag darabkák az élőlények gyomrában, sőt egyre gyakrabban hallani arról, hogy már az ételeinkbe is bekerülnek a mikroműanyagok.
A műanyagok évszázadok alatt képesek csak lebomlani, mégis olyan egyszer használatos eszközöket gyártanak belőle, amiket átlagosan 25 percig használunk. Arról nem is beszélve, hogy előállításuk javarészt fosszilis erőforrásokból történik.
![műanyag,műanyag szennyezés,nagyböjt,műanyagböjt,humusz szövetség](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/247/247084-muanyag-muanyag-szennyezes.640.jpg)
Globális és lokális kampányok sokasága zajlik annak érdekében, hogy a szennyezést megállítsák. A megoldást azonban a probléma gyökerénél, azaz a hulladék megelőzésnél kellene kezdeni a Humusz Szövetség szerint. Ehhez pedig a fogyasztói szokásaink megváltoztatására van szükség!
A 2019-es #műanyagböjt kampányukkal és annak fontos üzeneteivel a közösségi média felületein találkozhatsz majd az elkövetkezendő időszakban, egy aktuálisan népszerű filmsorozat, a Trónok Harca világán keresztül. A Nagyböjt időszakában (március 6 – április 21 között) összesen 10 üzenetet tesznek majd közzé Facebook-, illetve Instagram oldalukon a műanyagok témakörében. Az üzeneteket látványos és olykor humoros köntösbe burkolják majd annak érdekében, hogy "nagyobbat szóljon", remélve, hogy az üzenet komolysága ezzel nem veszik el.