Fenntarthatósági törekvések egy márka életében - Nu Skin
![Borítókép: Fenntarthatósági törekvések egy márka életében - Nu Skin](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/311/311152.1160x480.jpg)
Fontos megérteni, hogy mindenki hozzájárulhat a negatív folyamat megállításához. Tudatos döntésekkel és aprónak tűnő, ám végül nagyon is sokat számító tettekkel mindenki tehet a szebb holnapért. Szerencsére egyre többen cselekszenek körültekintően akár a hulladékgazdálkodás vagy épp a bevásárlás során is - például a csomagolóanyagok tekintetében.
Érdemes kicsit utánanézni, melyik márka miként gondolkodik és tesz a fenntarthatóság érdekében. Ennek jártunk utána a Nu Skin esetében is.
Az amerikai székhelyű, globálisan több mint 50 piacon jelen lévő vállalat esetében elmondható, hogy régóta tudatosan próbálja a környezetre gyakorolt negatív hatásait csökkenteni. A Force For Good Foundation (Jobbító Erő Alapítvány) révén számos olyan projektet támogat, ami a fenntartható gazdálkodás tanítását, a gazdasági növekedés fejlődés elősegítését, az újrahasznosítás fontosságának hangsúlyozását vagy a szigeteken élő emberek és ősi kultúrák megóvását teszi lehetővé.
![](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/311/311153.640.jpg)
Mindennek a kultúrának pedig a termékfejlesztés és termékértékesítés folyamatában is látható bizonyítékait találjuk. A vállalat 2019-ben egy pontrendszert dolgozott ki annak érdekében, hogy mérhetővé tegye termékeinek környezetre gyakorolt hatását. Egy évvel később már a 20 legnépszerűbb termékük esetében ezen hatások felmérése, besorolása és csökkentése is sikerrel zárult. A folyamat pedig nem áll meg: 2030-ra azt a célt tűzték ki, hogy az összes csomagolóanyag újrahasznosított, újrahasznosítható, újrahasználható, csökkentett vagy megújítható legyen.
![](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/311/311154.640.jpg)
Ha nagyon alaposan szemügyre vesszük, elmondható, hogy az újrahasznosított műanyagok sosem olyan fényesek, mint az újonnan előállított társaik, azonban ezt az apró kompromisszumot érdemes megkötni a nemes cél érdekében.
![](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/311/311155.jpg)
Amelyik termékükön ezt a 3 fából álló logót találod, már átesett a felmérésen és a megújuláson.
Jó példája a megújulásnak a Nutricentials termékcsalád is. A tavaly teljes koncepciójában és termékeiben is megújult termékcsalád 13 olyan új termékkel indult el, amelyek palackjai már 100%-ban PCR (vagyis fogyasztói felhasználás után újrahasznosított műanyagból készültek.) Az értékek számolása során a kupakot nem vették figyelembe. Ehhez hasonlóan, a legtöbb tubus 34-35%-ban PCR műanyagból készül.
Nemrég pedig három új termékkel bővült a Nutricentials, hiszen megérkezett az Eye Love Bright Eyes könnyű szemkörnyékápoló krém, a Complexion Protection ásványi 50 faktoros fényvédőkrém arcra illetve a Pillow Glow éjszakai hidratáló arcmaszk. Előbbiek esetében a tubus már 40, illetve 61%-ban fogyasztói felhasználás után újrahasznosított.
![](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/311/311156.640.jpg)
Számos egyéb példát is tapasztalhatunk környezettudatos megoldásokra, ha a Nu Skin háza táján körül nézünk- a szó szoros és átvitt értelmében is:
Azon termékek esetében, ahol erre lehetőség van, a többszörös csomagolás elhagyása mellett döntött a cég. Így az utóbbi időben számos termék már a korábban megszokott kartondoboz nélkül érkezik. Azokban az esetekben, ahol mégis szükséges, a csomagoláshoz felhasznált karton az FSC hitelesítésével (FSC™ C107989) rendelkezik. Ez is mutatja a cég azon törekvését, hogy hulladékmentes létesítményekből álló hálózatot hozzanak létre.
Az egész európai régiót logisztikailag kiszolgáló raktárközpont Venloban már zöldenergiával és alacsony fogyasztású LED világítással üzemel. Sőt, a raktár körül immár három méhkaptár és néhány rovarszálló is helyet kapott a kertben. 😊
![](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/311/311157.640.jpg)
A fejlődés pedig, akárcsak a stratégiában, a gyakorlatban is folyamatos. Lássuk, mire számíthatnak a fogyasztók a közeljövőben!
Az év második felében újabb, a fogyasztók által régóta kedvelt termékek csomagolása újul meg a fenntarthatóság jegyében.
A csomagolástechnika terén is izgalmas fejlesztések várhatóak, hiszen hamarosan egy olyan csomagológép kerül üzembe a raktárban, melynek segítségével a standard szállító dobozok mérete a benne található termékek méretéhez igazítható, ezáltal csökkentve a töltőanyagok és a dobozban található fölösleges levegő mennyiségét.
Mi már nagyon várjuk az új híreiket!