Dupla annyi ételt mentettek meg a magyar emberek - Kétmillió pazarlástól megmentett csomag a Munch-on keresztül

Borítókép: Dupla annyi ételt mentettek meg a magyar emberek - Kétmillió pazarlástól megmentett csomag a Munch-on keresztül Forrás: MUNCH
Tavaly ősszel még csak egymilliónál tartottak – mára ez megduplázódott. A magyar emberek egyre inkább nyitnak az olyan fenntartható megoldások felé, mint a Munch. A legtöbb élelmiszert Pest megyében, azon belül is a fővárosban mentették, míg utána következik Csongrád-Csanád és Komárom-Esztergom vármegye.

Kétmillió csomag a pazarlástól megmentve

A Nébih kutatási eredményei szerint Magyarországon fejenként átlagosan több, mint 59 kg élelmiszerhulladékot termelnek a magyar háztartásokban egy év leforgása alatt.* Ez az adat a Munch megjelenése előtt közel 66 kilogramm volt. Habár a teljes csökkenés nem tudható be a magyar startupnak, a több, mint kétmillió megmentett csomag jelentősen hozzájárult az országos adatok csökkenéséhez. A legtöbb élelmiszert Pest vármegyében, azon belül is a fővárosban mentették, míg utána következik Csongrád-Csanád és Komárom-Esztergom vármegye. Ezekben a megyékben nemcsak a számok mutatják az élelmiszermentés népszerűségét, hanem az ott létrejött online közösségek, melyek jelentősen formálják az emberek fenntarthatósági szokásait. (derült ki a Munch közösségében végzet kutatásból) **

Szinte hihetetlen, hogy kevesebb, mint egy éve mentettük meg az egymilliomodik csomagot, most pedig már több, mint a duplájánál járunk. Ez a szám annak köszönhető, hogy az ételmentő applikáció már nemcsak a nagyobb városokban, hanem az ország egyre több részén elérhető. Az országos terjeszkedés sikeressége egyaránt köszönhető a kisebb, független partnereinknek és az olyan láncoknak, mint a SPAR, PENNY, Auchan és Starbucks, akik velünk együtt tesznek az élelmiszerpazarlás ellen.
mondta Wettstein Albert a Munch társalapítója.
Forrás: MUNCH

A Munch globális terjeszkedése

2020 nyarán négy fiatal egyetemista egy kis budapesti garzonlakásban ételpazarlás ellen küzdő applikációt hozott létre. A céljuk az volt, hogy megreformálják a magyar vendéglátást, valamint hogy új zöld szempontot hozzanak be mind a vendéglátósok, mind pedig a vevők mindennapjaiba. Azóta a startup nagy utat járt be – jelenleg négy országban van jelen vezető szolgáltatásként, több, mint 3500 vendéglátóhely és 3 millió app-letöltő csatlakozott hozzá. A legutóbbi terjeszkedés a szomszédos Romániában történt, ahol két hónap alatt megduplázták a partnerek számát. Jelenleg Bukarestben tudnak ételt menteni a román emberek, összesen 170 helyről. A gyorsütemű terjeszkedést olyan nemzetközi befektetők tették lehetővé, akik többek között az Auto1 Group-ba, a Betfair-be, a Docplanner-be és az Allegro-ba is befektettek.

Forrás: MUNCH

Nem áll meg itt a Munch, már gyártóktól is lehet ételt menteni

A Munch tavaly novemberben kezdte el a vertikális terjeszkedését, amikor bevezette a Munch Market koncepcióját. A webshop lehetőséget biztosít a gyártóknak és forgalmazóknak, hogy a túltermelés, a lassú forgási sebesség, és a közeli lejárat miatt bent ragadt termékeket értékesítsék pénztárcabarát áron. A platformnak jelenleg több, mint 50 nagykereskedelmi partnerrel és beszállítóval van már partnersége, ami közel 1400 egyéni termék megjelenését jelentette az elmúlt időszakban. A partnerek között van a Chio, a Bonduelle és a HELL is.

*Forrás: Nébih:https://portal.nebih.gov.hu/-/ujabb-lepes-a-fenntarthatosag-fele-a-magyar-haztartasok-egyre-kevesebb-elelmiszert-pazarolnak

** Forrás: Munch által készített kutatás: https://munchhu.sharepoint.com/:w:/s/Marketing/ETEo7VBg7wBLrkkxCEovHzgBB3nC8utD0LdIkLsqEs56FA?e=AprhUp