Gondolatkísérlet: ha a 2. világháború alatt már lett volna közösségi média...
![ii. világháború,közösségi média](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/261/261343-ii-vilaghaboru-kozossegi-media.775x400.jpg)
A posztok az évek napjai, illetve a szerzők szerint is rákereshetők az 1939live.com oldalon; ezekben egy háború alatti „Facebook” felhasználói, Winston Churchill brit miniszterelnök (aki a háború kitörése idején még nem volt az), Adolf Hitler, George Orwell brit író, Frida Kahlo, Charlie Chaplin vagy Marlene Dietrich tudósít arról, hogyan látja az aktuális történéseket.
![történelem](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/261/261344-tortenelem.640.jpg)
Természetesen ezek a szereplők esetenként ismerősei is egymásnak, így aztán kedvükre lájkolják, megosztják vagy kommentelik a történeteket. A posztokat korabeli feljegyzések, naplók, levelek felhasználásával készítették, és mindig élőben, az adott nap 80. évfordulóján kerülnek fel az oldalra.
A website-ot a Viasat History tévécsatorna hozta létre angolul és lengyelül.
A II. világháború 1939. szeptember 1-jén tört ki, amikor Németország hadüzenet nélkül megtámadta Lengyelországot. A 80 éves évforduló alkalmából a Viasat olyan weboldalt hozott létre, ami 21. századi közösségi médiafelület lenne. A posztok mellett számtalan hasznos infó és videó is található. A tévécsatornán emellett tematikus sorozat is indul szeptember 1-jén, A II. világháború legjelentősebb eseményei címmel.
![történelem](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/261/261345-tortenelem.640.jpg)