Csak semmi úr és asszonyság – gendersemleges lett Krumplifej
![Borítókép: Csak semmi úr és asszonyság – gendersemleges lett Krumplifej](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/293/293847.775x400.jpg)
A Mr. és Mrs. szavakkal korlátozzuk a lehetőségeket a nemi identitás és családszerkezet terén - indokolta a nagy visszhangot kiváltó döntését a Hasbro. A játékgyár vezetősége kitart amellett, hogy a gyerekek a nemekre vonatkozó megjelölések nélkül sokkal színesebb - akár szivárvány vagy egyszülős - Krumplifej családokat is megalkothatnak, mindenki a saját verzióját; a tolerancia és az elfogadás jegyében.
A játékgyár Twitter fiókja valósággal felrobbant a bejelentés hírére; sokak kétségbeesetten követelték vissza a „hagyományos”, eddig megszokott felállást. A Hasbro a felháborodásokra reagálva igyekezett lenyugtatni a kedélyeket; s azt kozölte; Krumplifej úr és Krumplifej asszonyság nem fog eltűnni: aki szeretné, továbbra is meg fogja tudni vásárolni őket.
![](https://cms.static.marquardmedia.hu/data/cikk/293/293850.640.jpg)
Az itthon leginkább a népszerű Toy Story sorozatokból megismert figurákat a tengeren túli kisgyerekek már az 1950-es évektől ismerik; ám nagy „karriert” a már említett Pixar animációkban futottak be igazán; ez tette őket világszerte ismertté.
A nagy játékgyárak az utóbbi években több gendersemleges játékot is piacra dobtak; például a Barbie-babákat gyártó Mattel is.